top of page

Soepel door de overgang? Het kan!

De overgang is het begin van een nieuwe levensfase en duurt gemiddeld 5 tot 10 jaar. Het vrouwelijk lichaam laat de vruchtbare periode achter zich en maakt ruimte voor een nieuwe hormoonbalans. Voor sommige vrouwen is dit een confronterende, lastige periode. De veranderende hormonen kunnen zorgen voor overgangsverschijnselen, zowel lichamelijk als mentaal. Tijdens de overgang ervaart 80% van de vrouwen fysieke ongemakken, zoals opvliegers, stemmingswisselingen en nachtelijk transpireren. De capsules van Golden Naturals Overgang Support bevatten onder meer salie en zilverkaars. Deze bestanddelen helpen bij overgangsverschijnselen. In deze blog vertellen we je meer over dit product.


Wat zijn hormonen en wat doen ze?


Allereerst duiken we kort in de stofjes die ons lichaam zelf aanmaakt en die allerlei lichaamsfuncties regelen en processen beïnvloeden: hormonen. Hormonen kun je beschouwen als ‘signaalstofjes’, ook wel neurotransmitters genoemd. De invloed van onze hormonen is groot; ze ‘regelen’ onder meer de werking van voortplantingsorganen, stofwisseling, slaapcyclus, groei en ontwikkeling. En niet te vergeten: ons gedrag, humeur, gevoel en emoties. Als je je niet lekker voelt of je lichaam functioneert niet zoals je wilt, denk je misschien niet als eerste aan je hormonen. Toch kunnen allerlei kwaaltjes wel degelijk door deze signaalstoffen beïnvloed worden. Een ongezonde levensstijl, stressmomenten, onvoldoende slaap en beweging en het eten van snelle suikers kunnen je hormoonbalans stevig ontregelen. Onderzoek toont aan dat hormonen ook effect hebben op je eetlust en vetopslag en daardoor dus je gewicht kunnen beïnvloeden.


Hoe houd je je hormonen in balans?


Over het algemeen is ons lichaam prima in staat om het hormonale systeem goed te laten functioneren. Soms kan het gebeuren dat je hormonen (licht) uit balans zijn. Het zijn meestal vrouwen die te maken krijgen met zo’n verstoorde hormoonbalans. Dit gebeurt bijvoorbeeld in de overgang: doordat je lichaam en je hormoonhuishouding veranderen kun je overgangsverschijnselen ervaren, zoals opvliegers of prikkelbare gevoelens. Wat kun je daaraan doen?


In de overgang? Let op je leefstijl en voeding!


Goede voeding, een gezonde leefstijl én bepaalde voedingssupplementen kunnen bijdragen aan vermindering van je overgang-ongemakken. Vermijd suiker en bewerkte koolhydraten zoals witbrood en pasta. Eet gezonde, natuurlijke vetten zoals kokosolie, olijfolie, vette vis, noten en avocado’s. Zorg ook voor genoeg eiwitten zoals eieren, amandelen, ongezoete kwark, quinoa en peulvruchten. Het eten van vezelrijk eten zoals rode bieten, bruine bonen, broccoli en zoete aardappel stimuleert de hormonen die je een vol en verzadigd gevoel geven. Daarnaast is het ook belangrijk dat je een goede nachtrust (minimaal 7 uur slaap) hebt en dat je overdag voldoende beweegt. Daarmee versterk je niet alleen je botmassa en spieren, ook je hormonen worden gestimuleerd om actief aan het werk te gaan.


Golden Naturals Overgang Support: een natuurlijk supplement


Naast goede voeding zijn er ook supplementen die je hormoonbalans kunnen ondersteunen, zoals tijdens de overgang. Speciaal voor vrouwen in de overgang ontwikkelde Golden Naturals Overgang Support. Dit product bevat kruidenextracten zoals salie en zilverkaars die het lichaam ondersteunen en de verschijnselen van de overgang verlichten*. Zo helpt salie bij opvliegers* en zilverkaars bij stemmingswisselingen, opvliegers en nachtelijk transpireren*. Zilverkaars (Cimicifuga racemosa) is een plant die de Indianen al traditioneel gebruikten tijdens de menstruatie en in de overgang. Artisjok helpt bij een goede vochtbalans en het behoud van je silhouet*. Deze natuurlijke ingrediënten in dit product zijn goed verdraagbaar, zodat je het lange tijd kunt blijven gebruiken.


Overgang, slaap en energie


Een goede nachtrust tijdens de overgang is dus erg belangrijk, maar helaas lang niet altijd vanzelfsprekend. Maar liefst 40 procent van de vrouwen in de overgang geeft aan niet tevreden te zijn over haar nachtrust en slaapkwaliteit. Meestal komt dit door nachtelijk transpireren en opvliegers. Ook momenten van stress of spanning kunnen toenemen en ervoor zorgen dat je ’s nachts wakker ligt. Dit heeft uiteraard weer gevolgen voor je energieniveau overdag. Ter ondersteuning van je nachtrust en energieniveau hebben we Overgang Support verrijkt met zilverkaars, rhodiola en ashwagandha. Zilverkaars helpt –zoals gezegd– bij nachtelijk transpireren*, rhodiola draagt bij aan een goede nachtrust* en ashwagandha is goed voor je energieniveau*.


Isoflavonen en vitamine D3


Overgang Support bevat naast kruidenextracten en vitaminen isoflavonen in de vorm van soja(extract). Isoflavonen zijn plantaardige stoffen die een soortgelijke functie hebben als oestrogeen, het vrouwelijke hormoon. Ook bevat het vitamine D3 in de vorm van cholecalciferol uit plantaardige bron. De Gezondheidsraad adviseert vrouwen van 50 jaar en ouder om minstens 10 microgram vitamine D per dag extra in te nemen in de vorm van een supplement. Ons lichaam heeft vitamine D nodig voor sterke botten en tanden. Ook is vitamine D belangrijk om je weerstand op peil te houden en om spierkracht te behouden. *Evaluatie gezondheidsclaim is lopende.


Aanbieding bij dit artikel:



コメント


Aanbevolen Posts
Recente Posts
Archief
Zoeken op tags
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Instagram Social Icon
bottom of page